Danelectro Nichols 1966 – fuzz, drive vai molemmat?

Image

Danelectron tämän vuoden uutuuksiin kuuluu myös fuzz/overdrive-tyyppinen säröpedaali. 

Kyseessä uusi versio on merkin nykyisen omistajan Steve Ridingerin teini-ikäisenä suunnittelemasta Liverpool FuzzTone -pedaalista, jota hän myi kouluaikanaan 3 000 kappaletta.
Uuden pedaalin nimi viittaa Ridingerin perheen tuolloiseen asuinpaikkaan eli Los Angelesin Nichols Canyoniin. 

Nichols 1966 -pedaalin todetaan perustuvan kolmen transistorin kytkentään, ja soinniltaan se asettuu fuzz- ja overdrive-särötyyppien välimuotoon. 
Koska pedaali ei perustu diodi-klippaukseen, sen soundin luvataan puhdistuvan hyvin, kun kitaran voimakkuutta laskee. 

Image

Danelectro Nichols 1966 on varustettu kahdella särön luonteeseen vaikuttavalla säätimellä, fuzz ja distortion, joiden todetaan toimivan interaktiivisesti. 
Tone- ja volume-säätimillä taas kontrolloidaan soinnin sävyä ja pedaalin lähtövoimakkuutta. 
Särön luonteeseen voi vaikuttaa myös stock/mid cut -kytkimellä, jolla pystyy leikkaamaan keskialuetta. 

Tulo- ja lähtöjakki on sijoitettu pedaalin päätyyn, samoin kuin liitäntä yhdeksän voltin verkkoadapterille. 

Lisätiedot: Danelectro